Innovative formats for development of retail.

Authors

  • L. Ivanenko Донецький національний університет імені Василя Стуса

Keywords:

retail, innovative retail formats, internet-trading, customer needs

Abstract

The article describes the innovation processes occurring in modern retail. It suggests a model of retail gaming sectors, based on the type of product and features of its purchase. The study generalizes the approaches to working with customers depending on their basic needs.

Author Biography

L. Ivanenko, Донецький національний університет імені Василя Стуса

канд. екон. наук, доцент

References

Севрук І. М. Маркетингові інновації в діяльності міжнародних роздрібних мереж. Вісник ОНУ ім. І. І. Мечникова. 2013. Т.18. Вип. 1. С. 180–188.

Поло В. Интернет-торговля в Украине: 15 слайдов о e-commerce. URL: https://netpeak.net/ru/blog/15-slaydov-o-tom-kak-razvivaetsya-rynok-elektronnoy-kommercii-vukraine/

Клюка А. Исследование рынка электронной коммерции в Украине. URL: https://ain.ua/2013/04/11/e-commerce-v-ukraine/

Issue

Section

Секція 2. Науково-практичні та освітні аспекти соціально-поведінкових наук: тренди і виклики